Pluttan

Hej..


Söndagen började underbart, som sagt så gick jag carro o linda till sätunaparken o åt sallad till lunch där.

När vi varit där i ca 1 timme börjar Chanell bete sig konstigt..Hon spyr upp massa slem o sen maten.
(Vi flyttade oss till skuggan efter att va hade ätit, så hon sydde i skuggan/solen eftersom hon gick iväg o spydde)
Iaf, när hon spytt så började hon hasa sig bakåt o tappade balansen, kunde knappt stå själv, la sig ner . Försökte srälla sig upp o typ "ramlade" igen.
Nåt var fel så jag blev lite rädd så vi gick HEM PÅ EN GÅNG när hon började svamla runt. När vi kom hem så svlakade jag av henne i badkaret me lite ljummet vatten men hon fortsatte skaka o så fort man rörde henne pep hon. Ringde vetrinären i väsby o dom tyckte vi skulle åka in, sagt o gjort.
Hon had elite låg temp o fick ligga på värme kudde. Ho nfick 2 sprutor, antibiotika o kortison samt antibiotika tabletter mot infektion, eftersom hon troligtvis har fått nån form av solsting?

Nu e hon lite piggare iaf, men hon sover mestadels. Lilla pluttan!

O nej jag e inte dum i huvudet som hade me mig hunden till parken, va inte i solen så spec länge me henne men d räckte tydligen, Var för varmt för henne. Skrev d eftersom nån säkert kommer kommentera nåt dumt lr elakt.


För nån vecka sen :)
image473



tack o hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: linda

Pluttan!!!

Tycker om folk ska komma med duma kommentarer så kan dom hålla dom för dig själva. Ella gjorde allt rätt, och det sägs ju att man lär sig av sina misstag.

2008-05-25 @ 18:45:02
URL: http://mormorlinda.blogg.se
Postat av: moster eva

ja man vet aldrig vad som kan hända. Hoppas det inte var något allvarligt, kanske någon spruta hon fått nyligen hos vetrinären.
God bättring

2008-05-25 @ 22:18:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0